lördag, september 13, 2008

Good Night and Sleep Well! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Denna dag har gått så snabbt och vi har tagit det lugnt och sett på Spy Kids. När jag var över i USA med herr Pusselbit för några år sedan, köpte vi alla tre filmerna billigt på second hand. De är roliga att se på och dessutom blir det en bra övning i det engelska språket!

Dottern har inte ätit så mycket idag, för hon har haft en mycket dålig matlust, men vi andra åt makaronilåda med tomater och purjolök + ost. Underbart gott!! Ute var det mulet och rätt så kyligt. Hösten är verkligen här!

Har också pratat med båda mina systrar i USA och de mår bra. Nästa vecka (om jag uppfattade det rätt) kommer en av mina systrar (Maria) att ha garageförsäljning tillsammans med hela sitt bostadsområde. De brukar tydligen ha det varje september och det är så känt, att det kommer folk från andra stater för att hitta fynd där. Några vänner till dem kommer att sälja saker tillsammans med dem i deras garage och på garageuppfarten och männen i familjen ska grilla hamburgare som de ska sälja med dryck till. Hoppas att det kommer att gå bra för dem...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som om din syster lever det amerikanska livet fullt ut (åtminståne så som vi ser det på tv) med goda grannar och en man som grillar till alla i kvarteret ;)

Anonym sa...

åh fullt ös för din syster med andra ord.
ja visst är de gott när man slänger i lite olika grejs i makaronilådan. ja brukar ha en massa grönsaker i ja. veggo som ja är :)

Anonym sa...

Låter kul, tänk om man fick vara där o titta. Kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! ska iväg och kolla på en hundutställning så jag har lite brottomt så jag svichar bara förbi, ha en bra dag... :)

Anonym sa...

Ja vi får väl hoppas att dom blir av med det dom vill sälja

Nippertippan sa...

Vad härligt exotisk det låter när du skriver om din syster! I USA har jag alldriv varit men skulle vilja åka dit!
Hoppas det blir snart bra med din dotter. Hon verkar inte må bra.
Ha en härlig höstdag idag :)

Anonym sa...

Godmorgon! Vilken bra ide, det låter som en gata som jag skulle vilja bo på =) Hoppas att de får sålt en massa *kram*

Anonym sa...

Godmorgon i stugan denna vackra söndagsmorgon. Solen skiner och det är strålande väder här. Ha det riktigt bra och sköt om dig :)

Anonym sa...

Jag har inte sett de filmerna. Tack för filmtips:)
Kul med loppmarknad på garageuppfarten!
Kram

Anonym sa...

Skönt att de mår bra dina systra i Amerika. Ha en fin söndag. kram

Anonym sa...

Garageförsäljning låter kul.
Grattis till utmärkelserna ;)

Anonym sa...

Verkar vara en mycket poppis garageförsäljning =) Jadu, vi har en del i frysen ;)

Anonym sa...

Garageförsäljning skulle vi behöva ha!! Men..det KAN JU VARA BRA ATT HA...:)