tisdag, september 09, 2008

God natt...

(Foto av Fru Pusselbit)
När jag nu gått hela dagen och varit lite halvilsken, frusit och varit ljudkänslig, får min kära dotter för sig att skicka sms vid 20.25 och säga att bion börjar 20.45 och undra om hennes kompis kan ligga över hos oss, för hon bor i en stad ca 1 1/2 timma härifrån. Vilken underbar timing!!

Efter många om och men lyckades vi få dem att byta ut biobiljetterna, så att de skulle gälla en annan dag. Hur smart är det att gå på en senare föreställning och sedan komma hem till en asocial moder och ett rätt så ostädat hem??? Ha, man bara undrar!! Man kan ju få för sig att de är självmordsbenägna! ;)

Maken fick agera mellanhand och han lyckades gjuta olja på vågorna. Nu sitter han i köket och försöker få i sig kvällsmaten i lugn och ro. Sonen har gått till sängs och dottern sitter och chattar med några kompisar. Innan hon lägger sig ska hon få ge Abbe mat och vatten.

Ikväll eller i natt, kommer en av mina systrar i USA att ringa och till dess ska jag se på "Skenet bedrar" som börjar 22.55 på kanal 4+. De är helt sanslösa i den serien och man får sig många glada skratt!! =D

8 kommentarer:

Nippertippan sa...

God Natt, sov gott och se vackra drömmar mitt i all stök och kaos!!! Kram :)

Anonym sa...

God morgon vännen! Hoppas du har sovit gott. Hinner inte att skriva mer just nu. kram

Anonym sa...

En underbar blomma du fotograferat!

Anonym sa...

Ja se ungdomar, inte planerar de heller, de visste ju om det innan att kompisen bor så långt bort. Hoppas att du fick en skön natt =)

Anonym sa...

Hej!

Vivar på samma usla humör igår, hoppas du känner dig bättre! Dessa tonåringar (suckar) Jag får snart gråa hår!!! De tror att de är odödliga, klarar allt osv... jag orkar inte hänga med i svängarna. Och det du säger om kompisen och bion det är ju så det är nästan varja dag!!! Men med olika händelser, de ska skjussas än hit än dit men hjälp med att vika ihop ett lakan det kan man inte få.

Förlåt, nu gnällde jag verkligen av mig...tar på mig de positiva glasögonen igen!
Jag hoppas vi får en HÄRLIG dag! Det är vi värda!!!
Stora kramen!
Erika

Anonym sa...

Men, vilken timing *s*. Så där höll jag också på när jag var tonåring och pappa blev tokig :)

Anonym sa...

God morgon i stugan! ungar är underbara :) hoppas du idag får må bra.... Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Hoppas att du vaknar till en dag utan migrän. Önskar dig en RIKTIGT BRA dag