lördag, juli 05, 2008

God morgon!

Nu har jag druckit några muggar te, satt på en tvätt och ätit frukost. Ute är det soligt och mulet om vartannat och ca 18 grader varmt. Ska mest sitta med tyskan i dag... Barnen ligger fortfarande och sover, men jag ska snart väcka dem ordentligt

Jag har också hunnit läsa igenom en massa intressanta tidningar på nätet och det händer en massa saker i vår värld och i Sverige. Tur att det finns lite roliga serier att läsa som motvikt till allt elände.

Nu ska jag läsa igenom lite bloggar och sedan sätta igång med tyskan!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

9 kommentarer

Måste vara underbart att barnen kan sova till halv-10, längtar faktiskt dit (sonen gick upp 6 i morse).
Skrivet av Rospiggen 2008-07-05 kl 15:19
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 15:55:
Jag minns hur hemskt det var när dottern vaknade vid 6-tiden eller tidigare varje morgon. Jag som är kvälls- och nattmänniska är mycket lycklig nu för tiden =)


Jag är nästan säker på att det ännu bara är Pashion Cosmetics som säljer Wet n Wilde och de har "riktiga" butiker också... titta på deras hemsida! Kanske du har turen att bo nära någon av dem, webben är ju alldeles förträffligt för oss andra. Men jag kan säga att det är ett puder du borstar på huden som blir en jämn, samhetslen yta. Fantastiskt pris... Mitt Youngbloodkit gick lös på tusenlappen och det är minst lika bra... =)
Lycka till med läsningen!
Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-05 kl 13:23
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 13:43:
Okej, då ska jag se var de har sina "riktiga" butiker. Vem vill inte ha en hud som ser ut som om den vore jämn och sammetslen? =)


Lite roliga serier ja... Jag älskar "Elvis" (skölpaddan som brukar vara i Metro) men den är ingenting om man är pryd...
Skrivet av Frogprincess 2008-07-05 kl 13:12
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 13:41:
Jag gillar också Elvis, fastän jag betraktas som pryd ;) Sedan gillar jag väldigt många andra serier som Nemi, Berglins, Baby Blues, Bizarro, Grimmy, Morrgan, Tonys Galenskaper, Träsket, Zits, Ernie, Kalle & Hobbe ....


Va du är duktig.Själv ska jag snart in till stan och ladda för Ullevi/Bruce Springsteen. Ha en riktigt go dag.
Skrivet av Susanne 2008-07-05 kl 12:02
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 13:11:
Ha det så trevligt ikväll! =)


ja, man behöver lite glada nyheter ibland
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-05 kl 11:21
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 13:10:
Livet blir så tråkigt annars! =)


God Morgon på dej!
Jo,Har varit lite off ett tag..Mkt flytt från en annan lhgh till en annan, och nu när bilen gick sönder,Så gick luften ur mej bara.
Bor ju inte i min hemstad, och en gång om året kommer kusinerna från utlandet dit!!!
Så jag är ganska beroende av den..Kommer in i bloggtorkeperioder..
För att senare koma igen med typ 6 inlägg om dagen*L*
Ha det nu så bra! och sköt om dej och de dina..
Kram Ciara
Skrivet av ciara 2008-07-05 kl 11:10
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 13:10:
Hoppas att det ordnar sig med bilen, det är alltid tråkigt när den är trasig. Ha det så bra själv och sköt om dig du också!! =)


God morgon! Lördag igen, skulle oxå behöva sitta med min uppsats. Men men, fika i skärgården låter roligare :)
Skrivet av Locklig 2008-07-05 kl 11:09
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 13:09:
Ja, ibland är det bra att göra något annat än bara en massa måsten =)


Och jag ska sätta igång med engelskan, efter blogg och städning. Vet inte men jag tycker det är svårt att komma igång. Har ju inte skrivit på ett tag nu.
Skrivet av Mia 2008-07-05 kl 10:29
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 10:47:
Det värsta är att ju längre man väntar, desto svårare är det att sätta igång med det...


Jaha, så du är vaken nu :) Här är det disigt, blir säkert regn sen :(
Skrivet av Myntdrottning 2008-07-05 kl 10:05
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 10:11:
Har hört att det ska bli sämre väder framöver. Det är inte alls roligt! :(

Inga kommentarer: