måndag, september 24, 2012

Shoppingtur med herr Pusselbit

Jag sitter just nu vid en annan dator då min vanliga dator med alla bilder ska ordnas med då den är alldeles för slö och långsam.

I fredags kom svägerskans son och kocken och hälsade på. Vi började med en älgköttgryta och sedan kom Trivial Pursuit-spelet fram. Medan jag, herr Pusselbit, son Pusselbit, svägerskans son och kocken satt och spelade, åt vi lite bullar, kakor och drack te. Spelet drog ut på tiden och vid 01.00-tiden på natten var det färdigt och jag vann! =)

På lördagsmorgonen vaknade jag av att herr Pusselbit var i köket och bakade bröd och det var väldigt trevligt att få nybakat bröd till frukost.

Igår åkte jag och herr Pusselbit buss till andra sidan la Stada och köpte svarta walkingskor till honom på Intersport för 399 sek som hade kostat 900 sek. Egentligen var vi ute efter adidasskor som utannonserats i reklamen för 299 sek, men de var knallorangea och knallljusblåa och maken vill vara något mera diskret i sin framtoning och tyckte att han aldrig skulle kunna trivas med de färgerna och då blev det de svarta walkingskorna som var 100 sek dyrare istället.

Efter det gjorde vi en räd på Rusta och hittade tre diskborstar för 10 sek, maken köpte en deo och sedan såg vi att de sålde ut all glass för halva priset och även om det var en kylig, blåsig och lite regnig dag, köpte vi en varsin glass. Vi passade på att köpa det som vi vanligtvis inte skulle köpa för att det brukar vara så dyrt, men nu när den dyraste glassen kostade ca 10 sek, var det lite lättare.

Ikea var sista anhalten och där köpte vi tre nya grytunderlägg för 19 sek. tillsammans. Fyra stycken (rödprickiga på vit botten) förvaringskartonglådor inköptes för 38 sek tillsammans. En lite större vit plastlåda med lock köptes för boxer Pusselbits mat (ca 30 sek) och en äggskivare för 9 sek köptes också hem.
Vid utgången köpte maken en pizzaslize, dricka och en mjukglass för 15 sek och jag en varm korv, dricka och en mjukglass - också för 15 sek.

Allra sist åkte vi buss hem och resan som vanligtvis tar ca 20 minuter fram och tillbaka med bil, tog ca 2 timmar med buss. På bussen hem tyckte herr Pusselbit att det varit en trevlig dag och att han gärna skulle göra om den. Fast idag är det inte lika roligt. Herr Pusselbit åkte till arbetet som vanligt i morse, men kräktes där efter ett tag och ligger nu nerbäddad i sin säng här hemma.

Dotter Pusselbit har börjat på sitt nya arbete och arbetsdagen är mellan 06.00-15.00, så jag misstänker att hon kommer att vara alldeles slut när hon kommer hem i eftermiddag. Det kommer att bli en väldig omställning från hennes sena dygnsvanor...

Nu ska jag fortsätta här hemma och önskar alla läsare en trevlig och härlig måndag! =)


Inga kommentarer: