lördag, juli 07, 2012

Varmt och kvalmigt


Det är mulet och kvalmigt med hög luftfuktighet ute, men det gör inget så länge det inte regnar.

I morse gick jag upp vid 06.15 för att vakna till innan sonens resa och 07.35 gick vi utanför dörren. Vid 07.45 kom bussen som vi åkte med in till la Stada och ca 08.00 var vi framme vid den busshållplats son Pusselbits resa skulle börja. När klockan var 08.10 dök hans buss upp och han lade in sin väska i bagageutrymmet under bussen innan han visade upp sin utskrivna biljett och gick in och satte sig. Jag och herr Pusselbit stod utanför och vinkade av honom när bussen for iväg.

Vi gick hemåt och tittade extra mycket på torgförsäljningen och jag blev förvånad över hur engagerad herr Pusselbit var i detta. Han nämnde något om att man faktiskt kan göra fynd om man tittar ordentligt på allt som finns där...

Vi pratade en hel del på vägen hem medan jag också tog en massa bilder på olika sorters blommor. Väl hemma tog vi en långpromenad med boxer Pusselbit och nu ligger han och snarkar lyckligt.

Om ca en halvtimma är son Pusselbit framme och jag hoppas att han får det härligt och underbart!

Inga kommentarer: