onsdag, maj 02, 2012

allergi


Det blev en lugn och trevlig 1:a maj hos oss. Idag jobbade både dotter Pusselbit och herr Pusselbit och det har varit ett underbart vårväder, vilket gjort att vi har massor av björkpollen. Eftersom dotter Pusselbit är allergisk mot det och allergitabletterna var slut, gick hon och jag och köpte fler tabletter på apoteket när hon kom hem. Jag provar dem också för att se om jag blir av med klådan i ögonen och snuvan i näsan, eftersom jag misstänker att jag antagligen också är allergisk mot något, vad vet jag inte. I morgon måste jag ringa läkaren för att kolla upp mig själv, så jag vet säkert. Om de inte hjälper mig eller henne, måste vi pröva speciella ögondroppar och nässpray, förutom tabletterna...

När vi gick in på coop extra, hittade vi stora karréstekar för 29.90 kr/kg. Man fick bara köpa 2 stycken och det gjorde vi... om vi skivar dem och fryser in, kan vi längre fram ha dem när vi grillar...

På vägen hem åt jag och dotter Pusselbit en varsin stor chokladstrut som coop extra reat ut för 5 kr/st. De räckte hela vägen hem! =)

Igår ordnade jag med jordgubbarna och tog bort vissna löv osv. Har vi tur, kanske vi har några jordgubbar redan till midsommar. I vilket fall som helst har vi massor av gräslök. Påskliljorna blommar för fullt och tulpanerna är på gång. Eftersom vår trädgårdstäppa bara har sol på förmiddagarna, tar det lite längre tid där än någon annanstans här i området. Många i detta område har redan utblommade påskliljor och fullt blommande tulpaner.

På vägen till köpcentret såg vi blommande plommonträd och de var så vackra! Nu väntar vi bara på att alla andra träd ska ta sig, särskilt körsbärsträden... =)

Nu ska jag hugga in på en lite sen middag... önskar er alla en trevlig kväll!

Inga kommentarer: