onsdag, november 24, 2010

Oväder


Det blåser rejält utanför fönstret och det snöar lite grand och jag är glad över att jag inte ska någonstans.

Igår var herr Pusselbit på hörcentralen och den 22 december får han hämta sina hörapparater. Han är väl inte så hemskt lycklig över att få dem, men jag tycker att det ska bli skönt att slippa skrika åt honom hela tiden. Man blir betraktad som ständigt ilsken (även om man inte är det), samt blir hes... dessutom kommer han hädanefter också kunna höra vad som sägs på tv och i andra sammanhang.

Dotter Pusselbit är idag i skolan och jag hoppas att det går bra. Hon åkte hem tidigare från skolan i förrgår och var hemma igår på grund utav ett väldigt illamående + magsmärtor. Vi alla väntar till den 1 december då hon ska få träffa läkare...

Nu måste jag sätta mig ned med tysk översättning, på fredag är det en stor tenta i ämnet och jag ser inte fram emot det. Att översätta från tyska till svenska går bra, men från svenska till perfekt tyska är desto svårare... och grammatiken ska vi inte prata om! ;)

Inga kommentarer: